BroccolihjärnanräjhiloccorB

Den muntliga examinationen gick bra idag, tror jag. Det kändes helt okej i alla fall. Lyckades öva in det jag skulle säga en kvart innan vi började haha. Det kallar jag engagemang och bra planering av studierna. Men seriöst, jag pallade inte. Har så mycket som snurrar runt i huvudet när det gäller min individuella tenta som ska va inne nästa fredag och jag har knappt kommit igår med den. Alla dessa grupparbeten har tagit all min energi.

Lyckades ge min lärare ett gott skratt idag iaf. Tror även att jag lärde henne ett nytt uttryck.
Vi hade en rast emellan redovisningarna och jag typ halvligger med min korta överkropp över bänken då. Utan att jag märker det lyckades jag sucka. En sån där hög suck som verkligen visar hur uttråkad och trött man är. Anna, du vet vilken jag menar. Det var den beryktade sucken!
Härligt nog sitter min lärare bredvid mig och hör detta.

Läraren:
Är du stressad, tycker du det är jobbigt med allt?
Jag: Nej nej, det är lugnt
Läraren: Ja men vad är det då?
Jag: jo, men asså det känns verkligen som att jag har fått broccolihjärna
Läraren: Hahahaha, Va? Va fasen snackar du om?!
Jag: Jo men asså det känns lixom som att det är nått som håller på att svälla över här inne ( pekar på huvudet). Det är lixom inte bara luft som det brukar kännas som i vanliga fall.
Läraren: Ja men gud, så brukar jag känna! Det är som att nått nästan håller på att pressas ut ur öronen, hahaha!

Haha, tror jag skaffade mig lite pluspoäng där för att väga upp min taffliga insatts under redovisningen genom att bjuda lite på mig själv och mina funderingar (<-- Huh?!) . Men eftersom jag inte ens har myntat det uttrycket så fick Elin Reling ta över sen å förklara innebörden av broccolihjärna. Jag orkade inte helt enkelt, jag satt mest å väntade på nästa suck.

Förövrigt, märker ni hur transkriberingsskadad jag är? Har gjort återberättelser av konversationen i två inlägg och fler lär det ju bli. Härligt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback