Fredagens bravader

Tänkte att jag skulle återberätta lite vad som hände i fredags.
Kvällen började vid 6 tiden då Elin och jag samt 4 av våra klasskompisar köpte mat på city restaurangen knallen som vi sedan åt hemma hos mig, mmm smarrigt vare!

När maten väl låg i magen flyttade vi in i vardagsrummet och började sjunga singstar. Herregud så vackert det lät! Efter ett tag dök även Tina och Tessan upp och förgyllde vår afton. Tyvärr var det flera av klasskompisarna som inte kunde komma pga sjukdom, men vi som var här hade väldigt trevligt ändå.
Tiden bara sprang iväg så strax efter elva fick vi ett ryck och drog till stan. Dock så bangade de andra så det var bara Tina, Tessan och jag som drog in.

Väl framme vid T-centralen kände alla tre ett stort behov av att få urinera, så vi sprang bort till tiokronors-toaletterna.
När vi sedan var tillbaka på perrongen så såg vi att vårat tåg kom inrullandes. Snabbt som bara den sprang vi på, trots att de andra två var osäkra så lyckades jag bestämt övertala dem om att vi var på rätt tåg...Fail! 
Vi skulle ju sitta på rödalinjen som skulle ta oss till Östermalmstorg men istället var vi  på grönalinjen igen och hamnade nu i gamla stan. Som tur var stod ett tåg inne precis när vi kom fram så vi kastade oss över till andra sidan av perrongen och gick på det tåget. Fel igen, fortfarande gröna linjen och nu hamnade vi istället i slussen!

Slutsats: fulla tjejer bör inte åka tåg, så enkelt är det!
Till slut hamnade vi på rätt linje iaf och vi kom till östermalmstorg som planerat. Dock så var klockan redan ett vid det här laget så det kändes väldigt onödigt att betala typ 200 spänn för att bara va på sturecompaniet i två timmar. Vi får då den brillianta idén om att gå till spybar som har öppet till fem!

Till en början var det rätt segt där eftersom folk inte kommer dit förns efter tre då alla andra ställen stänger. Men vi hade det bra och ännu bättre blev det sen när folket sedan rullade in.
Har ingen aning om hur det kom sig, men vi hittade ett  gäng grabbar som vi seda hängde med resten av kvällen. Vi kan kalla dom Babyface, Carlos, ryska ubåtspojken och jonas. Vi va ju inte heller sena med att tacka ja till att följa med dem på efterfest sen vid karlaplan.  Only god knows why, men så fick det bli. Vid halv åtta fick vi ett ryck och drog därifrån och med ömmande fötter ( hade mina nya skor på mig!)  lyckades vi hitta t-banan. Haha, det värsta är att folk som var ute den tiden va på väg till sina jobb, och vi va på väg hem efter en jävligt lång, men rolig natt. Vi måste sett rent ut sagt förjävliga ut, stackars dem som såg och hörde oss haha.

Känns bra att jag mötte min mor halv nio i dörren då hon skulle ut å hämta morgontidningen som hon skulle läsa till frukosten. Själv däckade jag full och sliten i min säng och sov två timmar innan jag vaknade av att nån jävel ringde på hemtelefonen.  Gick då upp å la mig på soffan och där spenderade jag resten av dagen i fosterställning under en filt.

Men tack för kvällen tjejer, det gjorde vi bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback