Varför springer jag alltid till bussen?

Eftersom jag var depp hela förra veckan tog jag ut en välförtjänt bloggpaus, men nu är jag här igen.
Hej och välkommen tillbaks. Tack

Som sagt förra veckan var inte mycket att hänga i julgran. Bara stress och jobbiga ungar på arbetet och det resulterade i att jag sov bort i princip all min lediga tid på soffan. Tror pappa uppskattade mitt sällskap otroligt mycket, jag var ju sociala klubben her self. Mamma hade flytt till landet Spanien med stort S.
Mormor hade bestämt sig för att bjuda henne på en resa dit och lite avis var jag allt. Här hemma var det ju snöstorm och frostskador som moder natur bjöd på.

Hur som helst så fick deppandet sig en vändning mot det bättre hållet lagom till fredagen. Blev bjuden på middag hos kusinerna. Faster och Anna hade skapat en hejdundrandes måltid och senare på aftonen förvandlades Erik och Anna till drinkblandare. Häärligt!
Sedan när dom var i slurpade blev det till att springa till bussen ( första springet) för vi skulle hem till my cosmin för att sjunga singstar och höja promillehalten lite mera. Tror jag blev både stum och döv efter den kvällen efter all skönsång haha. Vid ett tiden blev det ännu ett paniklopp då vi sprang till bussen.


Sedan i lördags åkte jag, Anna och Elin till V-by för att hitta kläder till kvällens festligheter. Jag fann mig äntligen ett par svarta jensbyxor samt ett fint turkost linne. Det fick bli kvällens outfittah.
Efter att vi sedan droppat Anna hemma hos sig så åkte vi till mig så jag kunde göra mig lite vacker med spackel, sedan åkte vi snabbt som blixten hem till Elin. Hon är värsta racerföraren den där kvinnan, en trygg sådan dock :P

Fast vi hade hur mkt tid som helst på oss ( något så när iaf ;)  så fick vi för tredje gången verkligen tokspringa till bussen. Förvånansvärt så glömde vi ingenting viktigt, bara att släcka lapmorna inför kvällens earth hour, men men... smällar man får ta, Elins hus får delta nästa år helt enkelt!

Majsi Baby hade fixat hemmabakade pizzor och jättegod Gino till efterrätt, mm-mmm-mmm!
Resan mot Kvällens mål, vårbalen på KI blev inte den smidigaste direkt. Vi hann precis med bussen( sprang!), men missade pendeln för det var kö till bankomaten. Suck. Så vi spenderade en halvtimme på perrongen och lyssnade till de ljuva tonerna då en man stod å tokspydde bara några meter ifrån oss. Charmigt värre!
På pendeln fick vi lyssna till ett gäng som trodde de var nån slags sånggrupp av nått slag. haha, lr vad vet jag, det kanske dom var oxå :P Majsi hängde med iaf å utan henne vad dom ingenting, haha.
Efter en lång färd kom vi i alla fall fram till KI och där syntes män i frack och kvinnor i balklänningar. Vi hade inget av det, men var snyggast iaf ;) Känner att det blir för mycket att skriva om allt på festen, men ska tigga bilder från Elin så kan ni få se med egna ögon hur vi hade det :) Eller så kann i besöka
hennes blogg om ni inte har tålamod att vänta :P

Nepp, nu får det va bra. Kändes som ett totalt onödigt inlägg men det blev långt iaf. Ha de bra så länge.

Kiss kiss

Ps.
Den som minns hur många gånger jag sprang till bussen,
utan att fuska å räkna nu efteråt, 
får en kexchoklad.
DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback