"Det som göms i snö, kommer upp... i mitt rum?"

Nu har det väl ändå slagit slint i min skalle!
Igår slutade jag klockan ett och efter jobbet åkte jag till vårdcentralen för att ta blodprov. Tyckte det var dags nu, jag har ju trots allt bara haft remissen i ett år typ :P Men bättre sent än aldrig som man säger!

Hur som haver. Efter min enorma blodförlust så var planen att jag skulle åka hem till Sarah Teee och leka med henne, men jag hade fått nån slags idé om att jag skulle hem å städa rummet istället?! Gjorde ju aldrig det söndags så tyckte det va lika bra å göra det igår när jag ändå var ganska positivt inställd till saken. För ni som känner mig vet ju att ett sånt här starkt behov av att städa som detta får jag ju bara en gång var 3:e år ungefär, haha!

När det gäller städning är jag väldigt bra på en sak iaf och det är att ta fram alla sakerna från hyllor, lådor m.m och bilda ett enda stort KAOS. Sedan när alla kläder, grejer å grunker ligger i utspridda högar på golvet så hinner jag i princip bara ha gjort fint på ett ställe igen och det är då det slår till. Den där enorma tristessen. Jag blir som en liten unge och gör allt för att undvika att återgå till städningen. Rummet ser ut som om det gått igenom 7 svåra krigsår, men jag väljer då istället att stänga dörren och gå därigfrån, haha. Inget som varken jag och inte mins min mor uppskattar, men vad ska man göra? Skulle kunna jämföra min tristess med gap-å-skrik-sjukan som sune lider av. Det är enda botemedlet är att fly!

Mitt liv är ett slagfält då jag väl tar på mig städrocken

MEN! Igår, hör å häpna så fullföljde jag mitt städande och jag tröttnade aldrig. Jag hade sån sjuk överskottsenergi så jag tyckte nästan att det var kul! ( Sa jag verkligen det där högt?!)

Mitt i allt letande kan man finna bland de mest ovärderliga sakerna man äger. Det gjorde jag! Här ser ni min underbara näsflöjt. Endast de mest musikaliska här i världen kan spela denna flöjt. Det är väldigt få män som ger sig in i leken att ens påbörja detta instrument, då man måste göra flera saker på samma gång (det är ju enligt forskning inte männens starkaste sida). Man ska blåsa ut luft i både näsa och mun samt sedan reglera tonerna för att skapa den ljuvaste musikalstyckena på denna jord.
Vill ju inte skryta, men min gode vän Elin och jag anordnade en konsert i Globen för nått år sedan och på inte mindre än 47 minuter så var det slutsålt. Yeeey, baby!

Om ni vill så kan ni köpa vår skiva, näsflöjts klassiker vol.1
( Do you want to buy our cd? Great! It´s called "noseflutesckassics vol.1" )


Kvinnor, känner ni igen detta vackra smycke?
Frågan är, vem är det som egentligen bör ha det nu? Är jag fortfarande den stolta ägaren sedan Finlandskryssningen 08?
Jag utmanar er nu, försök att ta det ifrån mig. Tina, jag vet att du är busig, gör nått wild and crazy så kanske även du får ha denna läckra länk runt armen ;)


Så till sist, äntligen färdig!
Blev dock lite besviken över att rummet såg lika dant ut efteråt. Asså det är ju fint å så, men jag har ju fortfarande samma gamla grejer på samma plats, där de stått sedan urminnes tider, haha. det är nästan så att jag hade förväntat mig att mitt rum skulle förvandlats helt, som om jag deltagit i room service lr något liknande, men icke!
Men men jag är nöjd och nu kan jag påbörja ännu en omgång med operation fyll alla tomma ytor i rummet med grejer"

Puss Heeey!
<3

Kommentarer
Postat av: Här är där, man äär!-Sandra

Skulle gärna köpa er skiva "Noseflutesckassics vol.1"! Hörde att den fick fyra getingar i Expressen och hela fem PLUS i Aftonbladet... Kanske till och med FEM myror och FYRA elefanter ;o)

2009-01-13 @ 19:16:22
Postat av: Sandra

Haha, ja jag är faktiskt lite nöjd själv med betygsättningen... ;o) Haha!



2009 får bli vårt bloggår! Dags för nystart i bloggandet, har lovat Jossan det nu när hon åker till Indien och allt! När jag kommer hem från Thailandet, så får vi parta ordentligt! Kanske på det nyrenoverade Garbo till och med! Tänk så bra det kan bli!!



Kram!

Postat av: Enkvisten

haha japp nu är det fajt om armbandet! funderade faktiskt härom veckan på vad det hade tagit vägen! Själv har jag ju inte haft det sen våren 2007 (vad jag vill minnas..?) så det kanske är dax nu igen då ?!

2009-01-13 @ 21:17:10
Postat av: s.tee

ja, shit, armbandet.. d skulle ju va jöäkligt kul om det kunde byta ägare typ..i helgen? :D jag ska iaf kämpa, det är en sak soom är säker!

<3

2009-01-16 @ 00:03:31
Postat av: s.tee

förövrigt, shit va fint det blev i ditt rum, nu kommer man ju till å me kunna se golvet som min kära mor skulle ha sagt ;)

2009-01-16 @ 00:04:54
Postat av: Anonym

förövrigt, shit va fint det blev i ditt rum, nu kommer man ju till å me kunna se golvet som min kära mor skulle ha sagt ;)

2009-01-16 @ 00:05:16
Postat av: Tina

e jag den enda som inte vet vad man måste göra för att få äran att använda armbandet?

2009-01-16 @ 17:30:44
Postat av: Tina

e jag den enda som inte vet vad man måste göra för att ha äran att använda armbandet?

2009-01-16 @ 17:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback