Galonbyxor, schmalonbyxor!


När jag var liten och gick på dagis fanns det ett plagg som jag absolut avskydde, speciellt på vintern och det var dom beryktade galonbyxorna! Jag kände mig som en stoppad falukorv, smidig som kassaskåpet själv. Att de var praktiska hade jag ju ingen tanke på, nej de va bara fula som stryk och skavde ända in i själen. Jag minns än idag den hemska känslan på vintern när overallbyxorna glidit upp och satt i knävecket, men galonisarna satt fast med remmen under skorna så benen blev helt kalla!! Usch å blä!
Japp, så det var bara att ignorera obehaget eller sätta sig på backen å grina och hoppas att en fröken skulle upptäcka missödet..
(nu låter det ju som att jag var stum å inte hade nån talförmåga alls, men så var de ju inte.. Kryddar bara lite fattar ni väl?)

Idag har jag dock en annan syn, nu när jag inte längre behöver använda dem. Men den är fortfarande inte bra.
Låt mig måla upp en bild för er varför jag anser att de fortfarande suger, men nu ur min synvinkel som fröken.

"Mellanmålet är precis avslutat, klockan är halv tre och 29 ungar skall på det lugnaste och smidigaste sättet slussas ut på gården. Så här under vintertid tar detta ca 40 min tills att den sista ungen är ute. Alla skriker å ränner runt i hallen så man blir mer eller mindre döv å galen (vi har pli på ungarna jag lovar! ) Halsdukar, overaller, skor , vantar å mössor är på och de första ungarna är på väg ut..
MEN! så upptäcker nån fröken att det faktiskt är blött ute, så det är gallonisar som gäller!
SUCK!
Bara att ta av skor på de som var klara och pressa på gallonisarna på dem och resten av barnen. Toppen på moset är ju ändå när man klätt på alla och den friska luften ute på gården nalkas, då nån skickar in lilla pelle igen för att han har gjort nr 2. Jahapp, av med alla kläderna igen då och börja om.."


Haha, shit vilket negativt inlägg..eller är det de?  Det är inte menat så i alla fall.. Vill upplysa om att jag älskar mitt jobb , men inte på vintern med alla dessa kläder och som grädden på gäddan : Galonbyxor!

Fast allt bök med påklädningarna är ganska värt det i efterhand när jag står på gården å ser hur roligt dom har! Deras lycka att få kunna sitta mitt i vattenpölarna å leka i flera timmar, utan att bli totalt dyngsura. Plus att det är lite roligt att se när de minsta har allt detta på sig för de faller ju som käglor när de rultar runt som michelingubbar haha

Förövrigt så fattar jag inte varför det görs overaller som inte får hängas i torkskåp?! Total galenskap. Och varför köper föräldrarna dom kläderna överhuvudtaget?
FRÅGETECKEN på den!


Shit, vilket totalt meningslöst inlägg, don't you think?!

Kiss å bajs, Sarah Tee älskar majs!
<3

Kommentarer
Postat av: s.tee

haha, det kan ha varit det bästa inlägget på länge..ett av dina längsta, och det handlar från början till slut om galonisar! :D mkt bra!

och så har du ju så rätt, jag älskar majs!

<3

2009-02-27 @ 17:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback