Mitt namn är Semester

Har denna dag gått å blivit dagisfröken. Fy fan va söta barnen var! Först hade vi samling när jag kom dit, och alla barnen fick vinka till mig på uppropet. Sedan bar det av till mulleskogen. Alla barnen ville hålla mig i handen under promenaden, men tyvärr så har jag ju inte så många så endast två lyckliga barn fick äran, haha. Väl i skogen var det dags för fruktstund, sedan började kampen med att samla kottar, leta pinnar till en majbrasa, tävla om vem som hade den coolaste kojan, osv. Det gällde även att akta sig för alla farliga?! pissmyrorna som kryllade på marken, haha.

Efter ca två timmar i skogen var vi tillbaka på dagiset. Då var det lunch å sedan vila. Har kommit på att vilan kan jag ta hand om, kommer passa mig utmärkt eftersom alla studentskivorna börjar nu. Har två nästa vecka så detta kommer bli perfa, haha.

När jag jobbat klart åkte jag hem till J-A-Annars å hjälpte henne å vara barnvakt. Gick kalasbra det med! Lilla wilma trodde tydligen att mitt namn var... Semester!? Hahaha, men va?

Nepp, dags att sova så man orkar med de små liven imorn.
Detta jobbet är som gjort för mig. Leka å busa hela dagarna, men samtidigt får man vara den "vuxna" dock coolaste fröken av dem alla. Mmm-mmm-mm, jag e het!

Puss puss <3



Har insett en sak idag. Och om jag kommer hamna i den situationen, som jag tänker mig kan komma å hända. Hur ska jag då bete mig? Kommer det göra mig glad, eller river det upp gamla sår? Både och tror jag. Iofs har mina sår inte läkt än och de kommer nog aldrig göra de heller. Handlar mer om att acceptera å gilla läget.  Men shit va glad jag vore, om jag fick bestämma hur de skulle bli :)




Kommentarer
Postat av: s.tee

woow, fan va roligt att va dagisfröken!! jag vill ju oxå va d, dom e ju så sööta! å så får du ju en välbehövlig vila mitt på dagen, varför har vi inte vilostund i skolan?!

å sen har jag ett frågetecken på d sista, men d får vi reda ut vid ett annat tillfälle!

puss å kram, jag vill ha en dagisbanan! (på frukstunden tack!)

2007-05-03 @ 18:59:27
Postat av: Lillen

Ja håller med S Tee...!! låter bra med vila!! :) men jag har också måånga frågetecken på det sista...?! puss <3

2007-05-03 @ 20:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback