Det är som om vi vore ett gift gammalt par.

Nu har det gått några dagar sedan jag bloggat. Men har inte varit hemma för jag har nämnligen bott hemma hos Ulla den mesta tiden. Fast vi bor ca 200 meter ifrån varandra så orkade jag inte gå hem om kvällarna. Aja, tänkte ge en resumé om vad som hänt dessa dagar.

Onsdag 16/5
Dagen började med jobb på dagis. Blev ingen skogspromenad ( yeeeey!)  utan vi övade istället på sånger å dans inför kommande torsdag då vi tydligen ska till gulsippan på förskolansdag..Shit va söta alla var när de skuttade runt på gården, helt i otakt till musik å sång.

Senare på kvällen var det dags för Svanelands skiva på K15. Vi hade alla mer eller mindra klädproblem, har insett att jag måste ha en helt ny garderob till allt festande som kommer med studenter och sommaren. Men pengabristen är väldans tydlig i min tomma plånbok...

Hur som helst, jag, Sara och Majsan åkte med Sarah Teee hem till hennes far för att föra lite. Och till vår lycka kunde vi följa Greggan samtidigt. Jag och Sara var såå imponerade på tv:n, vi kände att vi var med dem varenda sekund av programet. Hahaha. Mmmm-mmm-mmm- så det ska va!  
Ulla och de andra flickorna hade missat bussen så vi åkte till K15 före dem. Väl utanför Sarahs port var alla sjukt kissnödiga igen, men vi fick hålla oss helt enkelt. Resan blev en kamp för vissa, men vi såg ljuset då vi kommit in och närmat oss toaletterna... STOP, där! Ja men självklart så hade det ju blivit stopp i toaletten när vi väl anlänt. Så med snabba steg fick vi springa till donken för att lätta på trycket. Men luugn bara lugn, det var ingen skada skedd.
Nöjda gick vi tillbaka för att påbörja festandet.
Det fanns dock inga hunks där direkt och det var väl kanske inget höjdarställe, men vad gör det om 100 år? jag hade iaf jättekul med mina vänner och det är huvudsaken.
Vid ett tillfälle blev jag lämnad ensam med två läskiga typer och den ena var nära att attakera mig, men som tur var kom mina änglar å räddade mig! Tack babes, haha! Vid halv tre fick vi nog och vi begav oss till donken igen för lite fyllekäk. Väl hemma hos mig däckade jag Ulla och Majsan så sött.

Kvällens roligaste/ oväntade ?! :
S: -En McFeast, tack.
? : -En McFeast och vatten, bra så? .
S: -Nej inget vatten. Bara En McFeast.
? : -Jo du får ta vatten oxå
S: -Men jag vill inte ha vatten!
? : -Hurru, Du SKA ha vatten!!



Torsdag 17/5
Helt sega vaknade vi till runt halv ett  och vi gick upp för att käka frulle. Sedan hände det inte så mycket, vi återvände ner på mitt rum och låg där under våra täcken å pratade. Majsan hade lite högläsning för mig och Ulla, men till slut blev det för mycket så alla försvann in i drömmarnas land och powernapade. Haha, underbart!

På kvällen var det dags för fest igen, Micke B fyllde år och det skulle ju firas! Med lockigt hår och redo för fest igen gick jag, Sarah och Sara upp till Ulla för lite förande. Vi blev bjudna på vin å när vi redan var en timma sena till Micke kom faster fram med alla olika flaskor å bjöd på mer dricka. Haha, men tack då. Så till slut tog vi oss till festen. Jag var löjligt lättpåverkad denna kväll, fråga mig inte varför, Men när vi gick över äppelängen kände jag att jag trampade vatten och var en aningens ostabil. Polio? Hahaha.
Det var snarare mer en tillställning än fest hos Micke, men kul var det iaf. Jag och Ulla fann oss en till kärlekscoach, alias google Sandra haha! Strax innan hemgång pratade jag i telefon med Elin. Men laddningen försvann å mobilen dog. Ut kommer brors vän och börjar bråka med min mobil?! Och sedan biter han i den !?! Och kvar har jag nu en spricka i min display. Haha, du är ond Andersson ;) hahaha

Sov hos Ulla denna kväll, orkade inte gå hem. Så långt juh ;) Tessan sov oxå där och innan sovdags blev det lite fyllekäk med Erik.

Fredag 18/5
Vi vaknade ännu mer sega och slitna. Uj uj uj... Dagens stora ansträngning var att efter frukosten gå hem till Micke och hämta Tessans tröja som hon glömt. Cooolt! Hahahaha..
Väl tillbaka hos Ulla var vi helt slut  så sedan låg vi hela dagen under täcket på våra madrasser i det underbara tv-rummet. Blev en film och lite sovandes. Sedan grillade hamburgare till middag och efter det kom Elin och Ronja. Vi kollade på två filmer och jag sov till båda, hahaha! Helt utslagen var jag! Slutade med att jag sov kvar hos Ulla för jag låg ju så bra på min madrass.


Lördag 19/5
Efter frukosten tog vi oss i kragen och åkte iväg till Jakan för att köpa en morsdag present. Jag vet, det är nästa vecka, men gäller att va ute i god tid.. haha
Jag var fortfarande helt slut och i affären var jag tvungen att hålla i mig. Snacka om yrsel asså. hahaha, jävla polio å sitta i så länge :P
Väl hemma hos Ulla la vi oss på våra madrasser och sov lite. Sen blev det middag och vi hade planerat att göra ingenting. Men så ryktades det om en chillkväll hos KE så vi drog dit. Lyssna på detta, aldrig har vi varit så ofina. Vi glider in hos KE och vår stil för kvällen var, luvtröja, mjukisbyxor, inget som helst smink, oborstat hår. Jag är nästan rädd för hur mycket jag har sunkat ner mig. Men å andra sidan är det ju bara de gamla vanliga människorna å hur stor e chansen att man ska träffa på en snygging bara sådär?! Det händer ju bara på film, haha.
Kvällens aktivitet var att spela maffia, sjukt svårt men oj så kul det var! Måste vi göra snart igen!

Blir någon förvånad om jag säger att jag inte orkade gå hem till mig och föredrog att sova hos Ulla även denna kväll? Hahaha.. Älskar Ullas kommentar innan vi somnade
"Elin, detta börjar bli en vana nu, att sova brevid varandra.
Det är som om vi vore ett gift gammalt par."


Söndag 20/5
Vakna upp ännu en gång hos Ulla. Suprise suprise!
Det syns tydligt att en till bor där, smör och mjölk är typ slut. Finns endast två brödskivor kvar.
Efter frullen hjälpte jag Ulla att packa, sen gick vi till affären å handlade godis. Hos mig fixade vi med musik till hennes mp3 och sedan var det dags för oss att säga hej då.  Det tog hårt att se henne gå hemåt, efter våra dagar tillsammans. Men det var inte sista gången vi sågs denna dag visade det sig. För på kvällen gick jag och Elin hem till Ulla å kollade på film. Men sen blev det ett till svårt goodbye med kusin vitamin. Hon skulle nu lämna mig för skogen i flera dagar. Mer än halva Rådet ska ut på viltvårdsvecka och bajs på det säger jag!
Jag kommer sakna er massor!
Men måste säga att det var jättekul att vara med Ulla så mycket nu dessa dagar. Det var precis som förr och jag har saknat det massor! Inser nu efteråt att jag har verkligen haft Ulla abstinens, fast vi ses var och varannan dag. Men då är det inte på samma sätt, haha.

Aja, detta får va slutet på min återberättelse av de senaste dagarna.. Antar att ni somnade vid hälften av inlägget, men säger som ulla: Jaaaja-jaaaa-jaaaaa....

Puss heeey!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback